reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Mirilovič

Peter Mirilovič

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..som človek , ktorý stále verí a dúfa vo všeobecné dobro...v jednoduchosť a prirodzenosť ľudstva ako takú..chodím po svete a sledujem všetko čo sa okolo mňa deje...na jednej strane som výnimočný a jedinečný ako každý z vás, ale ne druhej strane som súšasťou každého jednotlivca a som rovnaký ako všetci tí, ktorý žili predomnou, aj ako všetci tí, ktorý prídu po mne.... Zoznam autorových rubrík:  cestovaniefoto-cestovanieAnglicko a život v ňomOzbrojené sily SRScotlandHrady a zámky v UKSúkromnéNezaradené

reklama

Anglicko a život v ňom

Prečo z UK ešte domov neísť ?

Peter Mirilovič

Prečo z UK ešte domov neísť ?

Slovensko prosperuje (konečne). Od nového roku k nám príde vytúžené Euro, naša ekonomika aj napriek svetovej finančnej kríze stojí veľmi dobre a libra sa dostala pomaly ale isto na úroveň Eura. Tak prečo teda ostávať v krajine, kde vlastne podľa akýchsi - pre mňa zvláštnych - štatistík a kritérií, už ani nie je čo robiť ? Z televízie sa dozvedám ako sa ľuďom za hranicami neoplatí robiť a keďže už ani tá mena nie je to čo bývalo, tak sa raz všetci vrátime na Slovensko, na tú našu rodnú hrudu. S úsmevom dodám, len aby sme sa tam všetci pomestili.

  • 30. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 565x
  • 63
Môj pohľad menšiny

Peter Mirilovič

Môj pohľad menšiny

Na úvod by som chcel napísať že som Slovák. Žijem, študujem a pracujem v zahraničí už skoro 3 roky a nechcem rozoberať maďarsko-slovenské vzťahy, skôr sa zameriam na vlastný prenesený pohľad života v inej krajine. Prečo teda píšem o menšine? Mojím tajným želaním by bolo, aby sa na tento článok a vlastne môj pohľad pozreli ako Slováci, tak aj Maďari ( nech žijú na Slovensku alebo v Maďarsku ) ; politici ale aj obyčajní ľudia, ktorí s tým väčšinou žiaden problém nemajú. Chcem ponúknuť iba môj názor, názor človeka – Slováka – ktorý pocítil byť menšinou v zahraničí a ktovie, či sa jedného dňa nestane menšinou aj doma.

  • 1. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 810x
  • 24
Cultural Gap...alebo "medzera" ktorú neprekročíte.

Peter Mirilovič

Cultural Gap...alebo "medzera" ktorú neprekročíte.

Niekto mi niekedy povedal, že práve odlišnosti ľudí spájajú. Nie som človek, ktorý by si dovolil hodnotiť dva odlišné národy, ale pohľad na rozdiely medzi národom anglickým a slovenským predsa len mám. Vo viacerých prípadoch sú to dokonca skúsenosti, ktoré ma osobne neminuli. Ako však hodnotiť život, keď ani ten náš vlastný nie je predsa dokonalý? Sú kritéria ako životný štýl, stravovanie, riešenie problémov, pracovné nasadenie, vzťahy, vzdelanie, pohľad na svet, snaha pomôcť a spôsob správania sa k druhým tým správnym merítkom ako vidieť, kde treba pridať a kde sme už dávno v popredí ? No, ani som si nechcel túto otázku položiť, až kým so v UK jedného dňa nezažil situáciu, keď mi bolo povedané....vieš, sme odlišní. A spôsobuje to práve CULTURAL GAP.

  • 28. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 495x
  • 16
Darovať krv znamená zachrániť život aj v UK.

Peter Mirilovič

Darovať krv znamená zachrániť život aj v UK.

Jedného pekného dňa mi prišiel domov list, kde ma NATIONAL BLOOD SERVICE (NBS) informoval o možnosti darovať krv a tak zachrániť ľudský život. Doslovne mi oznamoval....Urob niečo neuveriteľné. Daruj krv a zachráň život. Keďže som bol zvyknutý darovať krv už aj na Slovensku, rozhodol som sa zachrániť život aj na tomto ostrove a pritom som si všimol niektoré detaily medzi darcovstvom tu v Anglicku a u nás doma.

  • 27. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 664x
  • 23
Slovensko prestane fajčiť - tomu hovorím výzva!

Peter Mirilovič

Slovensko prestane fajčiť - tomu hovorím výzva!

Ako každé ráno, zobudím sa a pri raňajkách si pozriem správy z predošlého dňa a prečítam si televízne noviny na internete, aby som obohatil svoje vedomosti o to, čo nové sa vo svete, ale hlavne na Slovensku stalo. A tu zrazu čo nepočujem. Slovensko od budúceho roku príjme nielen Euro, ale prestáva aj fajčiť. Ani sa mi tomu nechce veriť, pravdu povediac. Žeby sa našla na Slovensku taká moc a odhodlanie ? Môže Slovensko predbehnúť niektoré vyspelejšie štáty práve takýmto zákonom ? Dobehli sme už tú nedobehnuteľnú Európu nielen slovami ale aj skutkami ? A v konečnom dôsledku, pomôže to Slovensku, alebo to bude iba ďalšia nečakaná rana pod pás pre obyčajného občana ? ( do dnešného dňa neviem, kto vlastne JE ten, obyčajný občan ).

  • 9. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 725x
  • 151
reklama
Slovenské "móresy" v Anglicku.

Peter Mirilovič

Slovenské "móresy" v Anglicku.

V žiadnom prípade nejde o oblečenie, nejde o výzor, dokonca ani o množstvo majetku či výšku alebo stav účtu . Ide práve o to, čo sa uchopiť a na prvý pohľad ani vidieť nedá. Ide o spôsoby - móresy - ktoré sú pre slovákov tak typické. Ukazujeme nimi svoju pravú tvár svetu. To, ako sa správame, čo robíme, ako reagujeme na rôzne podnety a situácie, čo dokážeme a čo prehliadame.  Svet si nás všíma a dáva nám prívlastky rovnako ako ich dávame mi iným národom. Francúzi sú romantický, poliaci sú obchodníci, američania milujú slobodu ( tú svoju ), taliani sú labužníci....no a slováci ? Opýtajte sa sveta.

  • 16. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 980x
  • 24
reklama
SkryťZatvoriť reklamu